Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2017 11:16 - Притча за извора и блатото.
Автор: batogo Категория: Хоби   
Прочетен: 6474 Коментари: 38 Гласове:
32

Последна промяна: 16.10.2017 13:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
          Изворът разливал благодатните си води навсякъде по пътя си. През всички места, през които протичали, те събуждали и вдъхновявали живота във всичките му проявления, рисувайки картина от безброй форми и багри...
          Когато водите му преминавали покрай блатото, потънало в своето гниещо безвремие, изворът благо запитал:
          - Как си, приятелю?
          - По-добре, отколкото когато бях извор...  отвърнало с ехидно самодоволство   
блатото.  –  Сега поне не ме е яд на чуждата неблагодарност за разлика от преди, когато пилеех водите си като теб, без да получавам нищо в замяна. Тогава мисълта за това постоянно ме гнетеше и тормозеше, защото около мен всичко цъфтеше, а аз бях изпълнен със самосъжаление, което постепенно ме превърна в блато за да разбера, колко по-добре ми е така... А след това от някъде се появи ти, започна да оставяш част от водите си при мен, без да очакваш нищо и на всичкото отгоре виждам, че това те прави щастлив? Не те разбирам?!
          - Просто съм благодарен, че Бог ме е благословил да бъда извор, приятелю.  –  казал  весело  изворът.  –  Защото само така мога да се радвам на събудените и вдъхновени от извиращите ми води чудесни проявления на живота и да се чувствам полезен за развитието на този съвършен процес.
          Така приключил разговорът, а блатото, спомняйки си щастливия израз на извора, закратко изпаднало в двоумение, след което отнвово потънало в самодоволното си гниене...
         
                                                                                                             Огнян  Узунов



Гласувай:
32


Вълнообразно


1. kvg55 - batogo,
16.10.2017 11:57
Ти избираш - извор или блато.
цитирай
2. batogo - !!!:))) Получи капка от извора...
16.10.2017 13:06
Ако искаш, можеш да се погрижиш за своя избор, човече... :)
цитирай
3. wonder - Чудна притча! И много истинска. ...
16.10.2017 13:18
Чудна притча!
И много истинска.
Благодаря!
цитирай
4. inel379 - Чудесата са край нас! Очи за тях да имаме!
16.10.2017 15:18
Самодоволният май не може да бъде събуден,
той има отговор на своите заблуди,
но закостенялото мислене ще бъде наводнено
от извори многобройни по цялата Вселена.

Радостна любов щедро се излива
от притчата ти мъдра и красива!
Благодаря ти за нея, Batogo!
Извори от слънчева мъдрост да има!
Усмихнат поздрав за теб!:)
цитирай
5. erato7 - Благодаря за мъдростта, Бат'Ого!
16.10.2017 16:04
Благодаря за мъдростта, Бат'Ого!
цитирай
6. batogo - !!!:)))
16.10.2017 17:42
И аз ти благодаря за разбирането и хубавите думи, Wonder!
цитирай
7. batogo - !!!:))) Благодаря ти, Inel379!
16.10.2017 17:57
Благодаря ти за чудесния стих, който ясно доказва, че си и винаги ще бъдеш благодатен извор за живота!
цитирай
8. batogo - !!!:)))
16.10.2017 18:05
И аз ти благодаря за доброто отношение, Erato7!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Трогнахте ме, приятели!
16.10.2017 18:13
А радостта, която ми дарихте, е безценна!
Бог да ви благослови с безкрайна светлина, творческа сила и благодат!
цитирай
10. donchevav - Остави ме в размисъл. В следващите ...
16.10.2017 21:26
Остави ме в размисъл. В следващите дни ще се наложи да направя една бърза авторевизия за процента заблатяване и в моя ден. Че те, потоците около нас, нещо взеха да губят и устрем, и сила, а да бъдеш сам поток, да си проправяш път през треви и камънаци, да носиш живителна влага на пресъхналите от жажда души - е-хе, мисия за избраници! Макар че.... всеки може да бъде едно малко изворче в това, което прави - стига да го прави с любов и мисъл за другите.
Чудесна притча, невероятни алегории! Дано повече хора прочетат този постинг и се замислят! Поздрави, Батого!
цитирай
11. getmans1 - Мъдро, БатОго! И много точен к...
17.10.2017 02:13
Мъдро, БатОго!
И много точен коментар N2 :)))
Бъди!
цитирай
12. batogo - !!!:))) Благодаря ви, приятели Donchevav и Getmans1!
17.10.2017 07:08
Докато има стойностни, осъзнати Човеци като вас, България винаги ще има шанс да бъде райска градина, а блатата Й да се превръщат в чисти езера.
Бъдете благословени!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Чудесна притча, приятелю!
17.10.2017 11:00
Има тънкост само във взаимодействието между блато и извор
Изворът трудно може да пречисти блатните води, а блатото , обратно Веднага замърсява изворните
Колкото и да се мъчи изворът, няма да направи блатото подобно на него Виж, блатото може да унищожи изворът !
Затова и аналозите им в живота, блатните, са агресивни, целящи да унищожат чистото
Какъв е изводът, според мене!
Блатото не подлежи на реанимиране, само на засипване, както се и прави в реалния живот!

Хубав и ползотворен ден, Огняне!
цитирай
14. troia - Ти си я написал?!
17.10.2017 11:03
Приятно съм изненадана.:)
Браво!
Финалът е един път: "отнвово потънало в самодоволното си гниене".
цитирай
15. batogo - !!!:))) Всичко е въпрос на гледна точка, Иване, на камбанария, както се казва...
17.10.2017 15:46
Благодаря ти за различната гледна точка, която обогатява и предизвиква разговор, което ме радва.
Според мен едно е сигурно – докато изворът е действащ, няма как да бъде замърсен. Винаги можеш да си изплакнеш очите, да утолиш жажда и да се освежиш с водите му...
Ако беше така, както казваш, в природата нямаше да има реки и езера, а само блата. Обаче, както знаем от опит и виждаме постоянно, природата винаги намира начин да се пречиства, защото и тя, като всеки творец, е извор на Бога... :)
Хубав ден, приятелю и благодаря за коментара!
цитирай
16. batogo - !!!:))) Благодаря, Троя!
17.10.2017 15:56
От време на време и аз понаписвам по нещичко и много се радвам, когато изненадам приятно някого от корифеите в жанра, или пък забавя поне малко нечие потъване в самодоволното гниене. :)
Хубав, творчески ден!
цитирай
17. litatru - :)
17.10.2017 20:05
Удивителна притча!
<3

Литатру
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
18.10.2017 08:25
Не е различна гледна точка, аз харесах много притчата!
Но има и частен случай, за него намекнах Когато блатни води попаднат в извора
А иначе за блатото има един доказан лек! Засипване, унищожаване!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
19. stariatb - Чудесно насочена!..
18.10.2017 15:50
Защото съм уверен, че на автора са известни и други насоки на примера и че избора е негов. Можел е, например, да възхвали застоя на водите и отрече безсмисленото им движение по наклоните, като поток. Живота е многопосочен и в правотата си. Например и вълкът е прав да гони заека, за да се нахрани и заека е прав да бяга, за да се спаси.
Поздрави, batogo успех!

цитирай
20. viva1122 - batogo...
18.10.2017 16:16
Най-чистите води са от извора - в буквален и преносен смисъл :) - затова нека пием по възможност от извора.

Поздравления за постинга! - хареса ми
цитирай
21. batogo - !!!:))) Мъдър и точен коментар, Stariatb!
19.10.2017 07:50
Благодаря ти, че ме зарадва!
цитирай
22. batogo - !!!:))) Абсолютно точно, Viva1122!
19.10.2017 09:15
Това е истина, полезна за всеки, който я осъзнае и прилага в живота си.
Освен това на всеки е дадено Свише да бъде и малко изворче на добротворчество... :)
цитирай
23. batogo - !!!:))) Здравей, Иване! Стори ми се, че не си прочел задълбочено отговорът ми?
19.10.2017 10:23
На друго мнение съм, приятелю. Животът ме е убедил, че всяко нещо в него и в природата има уникална стойност и място под слънцето, след като съществува. Защото точно това разнообразие създава безбройните възможности за избор, правото на който има всеки според основния Вселенски принцип.
Възможностите за избор мотивират разнообразното развитие и усъвършенстване на всичко, като запазват баланса.
Ето защо всяко целенасочено унищожение на каквото и да било, защото просто не било удобно на някого, нарушава по един или друг начин равновесието, от което има тежки последици за всички.
Точно по този начин Животът и Природата ни учат да осъзнаваме и уважаваме Основните Вселенски Принципи и посредством Тях да избираме Добрия път, полезен за Цялото, за да се радваме на Неговите добри плодове...
Хубав, светъл ден, Иване!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Поздрави, Огняне!
19.10.2017 10:56
Неразбирането е разбираемо!
Българинът трудно разбира различното
Като например, че зад Черноризец Храбър, всъщност анонимният автор, стои царят! Дори и ред да не е написал, което ,меко казано е съмнително! Обяснено е защо!
Нищо, ще се разбере след време!
КУРИОЗНОТО Е, ЧЕ ТОМА НЕВЕРНИТЕ ПЪРВИ ЩЕ СКОЧАТ И ЩЕ СЕ ТУПАТ В ГЪРДИТЕ, ЧЕ ТОВА ВИНАГИ СА ГО ЗНАЕЛИ И ТВЪРДЕЛИ?
ТОВА БЛАТНИ ИЛИ ИЗВОРНИ ВОДИ СА, ВЪПРОС КОЙТО САМ СИ ЗАДАВАМ, НА САМИЯ СЕБЕ СИ! ДРУГИ НЕ АНГЖИРАМ

ХУБАВ, ТВОРЧЕСКИ ДЕН, ПРИЯТЕЛЮ!

ПП ПАК СЪМ ПИСАЛ С ГЛАВНИ БУКВИ? ИЗВИНИ МЕ, САМО ЩЕ КОРИГИРАМ НАЧАЛОТО НА ИЗРЕЧЕНИЯТА
цитирай
25. batogo - !!!:)))
19.10.2017 20:44
Благодаря ти, Литатру! Зарадва ме!
цитирай
26. katan - Поздрави за притчата, Изворе!
20.10.2017 00:02
" Просто съм благодарен, че Бог ме е благословил да бъда извор, приятелю. – казал весело изворът. – Защото само така мога да се радвам на събудените и вдъхновени от извиращите ми води чудесни проявления на живота и да се чувствам полезен за развитието на този съвършен процес."

Повечето извори са се превърнали в блата, но имам надежда все някога някой да им помогне да се пречистят ...

Поздрави отново за хубаво предадената мъдрост, Оги!
цитирай
27. batogo - !!!:))) Благодаря ти, Кате!
20.10.2017 07:21
За щастие в блога все още има много Извори, които се опитват да пречистват водите на блатото. И, докато извират, винаги има шанс да успеят да го сторят поне частично.
Светъл ден за теб!
цитирай
28. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
20.10.2017 07:31
Всеки, който твори от душа и сърце, с чисти помисли, е извор. Извор, който иска да запази само за себе си и собствена облага своята извираща вода, накрая се превръща в блато.
Всеки, който излъчва светлина и благодат, е извор. Всеки, който само поглъща и носи в душата си само злоба и мрак, е блато.
Мисля, че ти отговорих, приятелю. Нека е светъл денят ти!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Здрравей, Огняне!
20.10.2017 08:50
Съгласен съм, става дума за егоизъм ! Един от най- отрицателните недъзи, който е фундамент за останалите от този род!
Той опорочава и разваля всичко!
Не може егоистът да не е и едновременно злобен и завистлив!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
30. stih - Прилича на басня...
21.10.2017 03:36
И сред хората има блата и извори – в името на някаква непонятна за нас хармония.
Ако е възможно, нека всеки реши какъв да бъде.
Изворът е форма на живот, а блатото – форма на съществуване...

Поздравления за образно поднесената мъдрост, Огняне!
цитирай
31. milady - даа, на розАва басня...
21.10.2017 10:52
Какво не харесвам у вас, хора..
тук масово се прехласвате по някакви вечни, идеални канони, въжделения
патетика и ,каква ли не още Ню-ейджърска премъдрост..
надали, истинските Българи са се занимавали с такива..импотентни бръщолевини
Редовно пиша по тази Тема, но мен никой не ме ..аплодира,и не ми пука, разб. се.
защо сте така задръстени,плахи ,едностранчиви, боГуугодни, и..удобни!!
да напомня тук отново за нашите прадеди , Хуните..
те са водили Войни, битки за Земя, и ресурси..
а не книжно–плъхови блогови..читанки и сапунки..
за анонимни писарушки..
не, не ви разбирам, и никога не мога да бъда като вас, и не искам..
огледайте се,осъзнайте се!
какво означава тази рОзава патетика..
ПАСИВНОСТ ...
благодаря за трибуната,батого ..
аз съм Юлия
цитирай
32. batogo - !!!:)))
21.10.2017 18:12
Благодаря ти за добрите думи и смисления коментар, Стих!
Светли, творчески дни ти пожелавам!
цитирай
33. batogo - !!!:))) Юлия,
21.10.2017 18:29
Живей си в примитивния свой агресивен свят и не коментирай неща, които примитивното ти съзнание никога няма да разбере. Ти си просто доказателство, че някои човекоподобни наистина са произлезли от маймуните:)
цитирай
34. pvdaskalov - * 1 *
22.10.2017 07:38
Оги, като ми дойдеш на гости някой летен ден, ще те заведа на "Чучура" да те почерпя с истинска изворна вода и да изпушим по една цигара на тиферич. Няма да те карам да ходиш пеш. Ще отскочим със Саабчето. На 2-3 километра е в посока на "Паниците".
Неделни поздрави!
П и е р
цитирай
35. batogo - !!!:)))
22.10.2017 07:53
Благодаря, Пиер! Да си жив и здрав!
цитирай
36. tomich - В природата нецелесъобразности ...
29.10.2017 17:23
В природата нецелесъобразности НЯМА, но в родът човешки - колкото щеш! Защото на Природата и липсва его, а човек без его не съществува. В това се крие силата на Природата и слабостта на човека. Понеже е хомосапиенс, той е Добър и Лош. В този смисъл неговата "целесъобразност" е, образно изразена, една начупена крива линия между доброто и лошото... Така възприемам мъдрият смисъл на твоя пост, Огняне, няма значение дали е притча или прозряно отражение на реалния живот.
Приятелски поздрав!
цитирай
37. batogo - !!!:))) Благодаря ти за този мъдър, изпълнен с ясно съзнание коментар, Тома!
07.11.2017 09:22
Чест и почитания за способността ти с малко думи да показваш явленията в тяхната най-дълбока същност.
Светли дни, приятелю!
цитирай
38. zabylgarite - Поздрави!
01.12.2017 11:49
Много добро.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: batogo
Категория: Хоби
Прочетен: 1768311
Постинги: 648
Коментари: 4505
Гласове: 41406
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031