Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2009 22:18 - МВР - помощник при написването на свидетелски показания
Автор: sylviastefanova Категория: Политика   
Прочетен: 1168 Коментари: 1 Гласове:
0



20 юли 1991

В. „Демокрация"


Юлиан Попов е първият човек, който даде по-обширни сведения за „инцидента” с момиченцето (по време на митинга на БСП) пред журналистите на в. „Демокрация”.

Юлиан Попов е главният свидетел, върху чиито показания МВР построи версията за случилото се на 17 юли т.г.

За да изясни фактите, с него разговаря репортер на в.”Демокрация”.

- Г-н Попов, искам още веднъж да ви помоля да обясните какво точно се случи тогава?

- Бях пред магазина на СБХ от вътрешната страта на кордона. В един момент някакъв човек изхвърча от кордона на тълпата с такава сила, че връхлетя на паважа. Създаде се бъркотия. Тълпата натисна кордона, кордонът отвърна. Имаше ръкомахания с палки и бутане на щитове. В следващия момент пред мен през кордона се промушиха мъж с брада и момиченце, в което познах моята съседка Велина Кирилова. Притекох се до нея, гушнах я, защото беше много уплашена. Един от офицерите ме упъти, че линейката е до мавзолея.

- Детето ударено ли беше? Това е моментът, който трябва да изясним.

- Детето беше ударено.

- С какво беше ударено?

- Точно това не може да се установи, защото беше бъркотия. Или е било с палка, или е било с щита на дадения милиционер.

- В нашия разговор непосредствено след инцидента вие казахте, че детето е било ударено с палка.

- Точно така. Това ми бяха първите показания. Но в тази бъркотия човек не може да установи. Това става за част от секундата.

- Тоест вие не сте абсолютно сигурен, така ли?

- Абсолютно сигурен не мога да кажа. Но детето наистина беше ударено по главата, болеше го и се държеше за самата глава.

- А от кого беше ударено детето?

- От кордона, от самия полицейски кордон, при сблъсъка с тълпата. След това го отведоха към линейката. Установиха, че физиологични отклонения по тялото няма, а повечето е психическа травма.

- В първия ни разговор вие ми казахте, че детето е било ударено с палка. Сега твърдите, че не сте много сигурен дали е било ударено с палка по главата или с щит. А тогава в милицията, доколкото разбирам, сте били по-категоричен и сте решили, че детето е било ударено с щит. Не си ли противоречат тези версии?

- Има противоречие и то е под въздействието на емоционално състояние. Когато прочетох в „Демокрация”, че полицията бие 12-годишно момиченце, просто исках да придам по-голяма мекота на самия случай. Самата бъркотия, всичко станало с момиченцето е просто нелепо. То е предизвикано от някаква случайност.

- Тоест вие решихте да смекчите инцидента, приемайки версията, че то е било ударено с щит, така ли?

- С щит, да. Така съм го написал в първичните ми показания.

- А каква е истината всъщност?

- Истината е, че момиченцето може да бъде ударено и с палка, и с щит. Но никой не може да го каже с точност.

- Освен може би самото дете.

- Може би да.

- Може ли едно дете с неговата височина да бъде ударено с щит отстрани по главата? То би трябвало да бъде ударено отпред...

- Ако бъде ударено примерно с палка, ударът ще е доста силен. Значи това е било може би отбита ръка. Може би, без да иска, човекът е изпуснал ръката си с палката и го е закачил. Може би това ме накара да изменя по някакъв начин показанията, за да не се придава такава сила на самия случай.

- Не ви ли шокира фактът, че в съобщението, което МВР публикува и огласи по телевизията, фактите доста се разминават с истината?

- Бях дълбоко възмутен. Това ме накара да дойда и доброволно да говоря с вас. За да разберат хората самата истина, която се разминава с първичните ми показания в милицията. Може би хората щяха да бъдат по-спокойни, ако бяхме излезли в ефир, за да разкажа кое как е. Всичко се случи зад моя гръб. Въобще не бях уведомен, въпреки че пожелах да съдействам за случая. И това беше тяхната гаранция, за да направят те тази манипулация по телевизията.

- Споменахте, че сутринта, преди да отдете за втори път в милицията, вече сте били прочели статията в „Демокрация” и сте били възмутен...

- Бях се възмутил от силата на това. Защото простичкият човек, като разбере, че бият с палка момиченце, някак си не може да го асимилира. Аз се бях възмутил и те искаха тази емоция...просто да я отразя в писмена форма.

- Добре. Вие не се възмущавате от това, че те са ударили детето, а от това, че вестникът го е извадил в заглавие. Не е ли странно?

- Може би е странно. Аз го отдавам на това, че бях доста уморен и обстановката...

- Освен това, ако сте чели статията, трябваше да видите, че всичко в нея е само факти. В тази статия няма свободни съчинения.

- Да. Истината беше изобразена в статията...Мисълта ми беше да я предам малко по-умерено. И те ме помолиха това да го изведа в някаква форма, писмена, интелектуална...Аз не предполагам, че това е показание. Това са някакви свободни съчинения. Състоеше се от няколко реда, които допълних към моите първоначални показания.

- Какво написахте?

- Ами това, че съм възмутен от статията, която по този силен начин...Че бих искал да няма това разцепление между народа. Че главните виновници са не тези, които ни пазят...И че нашата сила трябва да я концентрираме спрямо другите виновници ,които са главните. Спрямо политиците, които всяват тези безредици.

Силвия Стефанова



Тагове:   помощник,   МВР,   написването,


Гласувай:
0



1. raylight - Тези материали
24.01.2009 17:43
заслужават по - широк кръг от читатели.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sylviastefanova
Категория: Политика
Прочетен: 1138397
Постинги: 423
Коментари: 709
Гласове: 2437
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. - Управление на мира - една интересна книга
2. И ДРУГАРИТЕ ОТ ЦК БИЛИ СОЦИАЛНО СЛАБИ. УБО ПЛАЩАЛО ПО 1 200 ЛВ. НА МЕСЕЦ ЗА ХРАНА НА ПЪРВИТЕ
3. КАТО ШЕЙХ ТОДОР ЖИВКОВ ДАРЯВАЛ ТОНОВЕ С НЕФТ
4. ЗА ДВЕ ГОДИНИ БКП ИЗНЕСЛА 1 МЛРД $ В ЧУЖБИНА
5. ОРТЕГА ИЗМОЛИЛ 20 МЛН. ЗА НИКАРАГУА.НА БАНГЛАДЕШ ПОДАРЯВАМЕ 500 Т САПУН И 100 Т КОНСЕРВИ
6. БКП РАЗДАЛО КРЕДИТИ НА НАД 30 ДЪРЖАВИ В СВЕТА
7. ИДЕОЛОГИЯ НА ГОЛЯМОТО РАЗГРАБВАНЕ. С ПОДПИСА НА ЖИВКОВ БКП ДАЛА 1 МЛРД. НА ИРАК ЗА ОРЪЖИЕ
8. ЗАД КУЛИСИТЕ НА ДИПЛОМАЦИЯТА
9. БЪЛГАРСКИЯТ ГУЛАГ
10. БАН ОПРАВДА ВЪЗРОДИТЕЛНИЯТ ПРОЦЕС ПО НАРЕЖДАНЕ НА ЦК НА БКП
11. АКАД. АНГЕЛ БАЛЕВСКИ СРЕЩУ ПАВЕЛ МАТЕВ. БИТКА ЗА АНТИКИ И КОЛЕКЦИИ
12. СОФИЯ ПРЕС - НЕДОСЕГАЕМАТА ИМПЕРИЯ
13. НАРОДЪТ!
14. БСП И СОЛУНСКАТА МИТНИЦА
15. КЪДЕ СЕ СТОПИХА ПАРИТЕ НА БЪЛГАРИТЕ В ЧУЖБИНА
16. ЗАДАВА СЕ НОВОТО БЪЛГАРСКО ОГРАБВАНЕ
17. ЗА ЧЕСТТА НА СОЦИОЛОГИЯТА
18. АКО МС ОТМЕНИ МОРАТОРНАТА ЛИХВА, ЩЕ ПАДНАТ И СМЕТКИТЕ ЗА ПАРНО
19. НИТО ЕДНА СМЕТКА ЗА ПАРНО НЕ Е ВЯРНА
20. СЪОБЩЕНИЯТА КЪМ ФАКТУРА НА ТОПЛОФИКАЦИЯ - ЗАКОНОНАРУШЕНИЯ ИИЗМАМИ
21. ТОПЛОПИКАЦИЯ И НАГЛОСТ
22. ОЩЕ МАЛКО АРИТМЕТИКА ЗА СТЪКМИСТИКАТА С ТОПЛАТА ВОДА
23. Монополистите претендират за търговски отношения с потребителите, но крият размера на лихвата и методиката, по която я начисляват.
24. УПРАВЛЕНИЕТО НА ТОПЛОФИКАЦИЯ СТРАДА ОТ СИНДРОМА НА ДАУН
25. КАК ШЕФОВЕТЕ НА ТОПЛОФИКАЦИЯ ПЕСТЯТ КАТО СИ ВДИГАТ ЗАПЛАТИТЕ
26. ЗАЩО И КОИ ЕВРОДИРЕКТИВИ НАРУШАВА ТОПЛОФИКАЦИЯ
27. ЗАКОННАТА ГАВРА С "НЕИЗПРАВНИТЕ" ДЛЪЖНИЦИ
28. ДАЛАВЕРАТА С ТОПЛАТА ВОДА
29. РЕШЕНИЕТО СИРИЯ:СИМВОЛНА ИЛИ ИСТИНСКА ПОЛИТИКА
30. БЕЖАНЦИТЕ И БЕЖАНСКИЯТ ВЪПРОС